Fr

MEDIA

Eleven/DAZN verwerft rechten voor Kings World Cup

Zondag 26 Mei 2024

Eleven/DAZN verwerft rechten voor Kings World Cup

Op 26 mei verwelkomde Mexico de eerste Kings World Cup, een nieuw ecosysteem dat het midden houdt tussen voetbal en gaming. Het wordt bij ons gratis gestreamd via de Eleven/DAZN app, evenals op Twitch, YouTube en TikTok.
 
Het product werd gelanceerd door Kosmos, het business sportbedrijf van de voormalige Spaanse voetballer Gerard Piqué, dat het traditionele voetbal nieuw leven wil inblazen met een nieuwe storytelling geïnspireerd door esport, platforms en influencer marketing.
 
De competitie brengt 18 landen en 32 teams van zeven spelers samen: die nemen het tegen elkaar op in wedstrijden van twee keer 20', met nieuwe regels die zijn ontworpen om de wedstrijden energieker te maken. Sommige daarvan zijn direct geïnspireerd op videogames. De teams bestaan uit huidige en voormalige voetbalsterren zoals Neymar, Ibrahimovic, Ronaldinho en Totti, maar ook uit content creators. Het Belgische team Deptostra FC wordt geleid door TikTokster Céline Dept en de jonggepensioneerde Eden Hazard.
 
Het gaat om een logisch vervolg op de Kings League die vorig jaar werd gelanceerd in verschillende Zuid-Amerikaanse landen en in Spanje, waar de finale in Camp Nou in Barcelona meer dan 90.000 toeschouwers trok en door meer dan 1,4 miljoen mensen gevolgd werd via verschillende platforms. Het dedicated kanaal is de op één na meest bekeken Spaanstalige voetbalcompetitie ter wereld op Twitch en de meest gevolgde voetbalcompetitie ter wereld op TikTok, met kijkcijfers die hoger zijn dan die van La Liga, meldt SportBuzzBusiness.
 
De hoofdsponsors van deze eerste Kings World Cup zijn Adidas, McDonald's, Spotify, het energiedrankje Prime en de Mexicaanse groep Bimbo.

Archief / MEDIA